خریدار انواع ظروف چینی دست دوم در سمساری تهران

خریدار انواع ظروف چینی در کلیه نقاط شهر تهران به بالاترین قیمت به صورت نقدی در خدمت شما عزیزان هستیم.

شماره تماس:09122981306

شعبه غرب تهران: 44038227

شعبه شمال تهران: 22607552

شعبه شرق تهران: 77690320

شعبه مرکزی: 77607370

معرفی مدل های ظروف چینی 

بررسی چینی استخوانی یا بن چاینا (Bone China)

این نوع چینی همانگونه که از نامش مشخص است از استخوان تولید میشود( به طور معمول از استخوان گاو).در پروسه تولید ،استخوان به صورت خاک استخوان (خاکستر) آسیاب می شود و بعد از آن با فلدسپات ،خاک رس ،سنگ چینی و کائولین نوعی خاک رس سفید شفاف ترکیب می شود. کیفیت پایانی محصول ساخته شده بر پایه میزان خاک استخوانی ست که با ترکیبات فوق میکس میگردد.

بررسی چینی (porcelain)

در ساخت چینی روش های مدرن و ترکیبات جدید در حدود سال ۱۲۷۹ میلادی به کار گرفته شدند. سرچشمه تولید چینی در کشور چین و قدیمی ترین نوع آن دارای کائولین نوعی خاک رس سفید است که رنگ سفید آن بعد از پخت باقی می ماند و همچنین سنگ خارای زبر (نوعی گارنیت) بود. مدل های اولیه ی اروپائی نیز حاوی خاک رس و خاک شیشه بودند.

در فرآیند پخت است که چینی ها و چینی های فاین از هم جدا می شوند. اگر دمای کوره چیزی در حدود ۱۴۵۵ درجه سلسیوس (۲۶۵۰ درجه فارنهایت) باشد محصول پایانی مقاوم تر و محکم تر خواهد شد لذا به عنوان چینی شناخته می گردد. چینی به علت داشتن استحکام کافی برای تولید طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی از جمله عایق های صنعتی مناسب می باشد.

بررسی چینی فاین (Fine China)

پروسه تولید همان فرآیند تولید چینی و چینی استخوانی می باشد با این تفاوت که پخت در یک مرحله انجام می شود و در ترکیبات آن خاکستر استخوان موجود نیست. در فرآیند پخت است که چینی ها و چینی های فاین از هم جدا می شوند.اگر فرآیند پخت در کوره هایی با دمای حدود ۱۲۰۰درجه سلسیوس (۲۲۰۰ درجه فارنهایت ) انجام شود محصول نهایی چینی فاین خواهد بود.چینی فاین نسبت به چینی ترد تر و نرم تر است و این مشخصه موجب شده تا برای تولید ظروفی چون بشقاب و فنجان مناسب باشد.

ساخت ظروف چینی

در حالت کلی تر میتوان فرایند تولید ظروف چینی را به صورت زیر نوشت:

فرآیند تولید ظروف چینی :

  1. آماده سازی مواد اولیه
  2. آماده سازی دوغاب
  3. ریخته گری
  4. خشک کردن
  5. قلب سازی
  6. پخت بیسکوییت
  7. لعاب زنی
  8. ساخت دوغاب
  9. فیلتر پرس
  10. اکسترود کردن
  11. فرم دهی پرس
  12. پخت لعلب
  13. دکور ورزی
  14. پخت دکور
  15. درجه بندی
  16. بسته بندی

ظروف چينی انواع گوناگونی دارند مثل: چيني هاي ضخيم و بسيار مقاوم، چيني کاغذي که بسيار نازک و براق و استخواني و بسيار گران قيمت میباشد و چينی پروسلن که ضخامت متوسطی دارد.

پست-ویژه-تصویر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ویژگی امتیاز
بالاترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ 5/5
سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ 4.8/5
پشتیبانی 24 ساعته ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ 4.7/5
مناطق تهران ⭐⭐⭐⭐⭐ 4.9/5
تماس