خریدار تلویزیون LCD دست دوم در حد نو

پست-ویژه-تصویر

خریدار تلویزیون LCD دست دوم در حد نو

شماره تماس سمساری صابری در تهران

شماره تماس:09122981306

شعبه غرب تهران: 44038227

شعبه شمال تهران: 22607552

شعبه شرق تهران: 77690320

شعبه مرکزی: 77607370

خریدار تلویزیون LCD دست دوم در حد نو

معرفی تلویزیون LCD

نمایشگرهای کریستال مایع یا LCD، نخستین نوع از نمایشگرها بودند که ضخامت کم را به جهانیان معرفی کردند، و این نکته دست طراحان صنعتی را برای طراحی صفحه نمایش های باریک و فوق باریک که در ضمن کیفیت تصویر خوب ارائه می کرد را باز می گذاشت. در صورتی که آنها عمق طیف رنگ و نسبت کنتراست بالای نمایشگرهای لامپ تصویری را ندارند، تلویزیون های LCD (ال سی دی)مدرن ، طیف خوبی از رنگ ها دارند که می تواند حتی اتاقهای روشن را نیز نورانی کند.

خریدار تلویزیون LCD دست دوم در حد نو

نحوه خرید تلویزیون LCD

تلویزیون​ ال سی دی LCD TVLCD یا Liquid Crystal Display  یک نمایشگر نوری می باشد که بر پایه خصوصیات نوری کریستال مایع در ولتاژهای گوناگون ساخته شده است. کریستال مایع که حالتی از ماده با خصوصیات دوگانه جامد و مایع می باشد ما بین صفحات شیشه​ ای پلاریزه شده قرار می​گیرد و نور را با توجه به ولتاژ وارده از خود عبور می دهد. کریستال مایع به کار رفته در بین سطوح تلویزیون LCD سمی می باشد. در صورت تماس دست با کریستال مایع درون LCD شکسته، باید بی درنگ دست ها را با آب و صابون بشویید.

سمساری صابری در تهران خریدار تلویزیون LCD می باشد.

آشنایی با TFTتکنولوژی به کار رفته در LCD ها

TFTمخفف Thin Film Transistor بوده و تکنولوژی به کار رفته در LCD ها برای نمایش تصاویر با کیفیت بالا می باشد. امروزه این تکنولوژی تقریبا در کلیه LCD های تلویزیونی، کامپیوتری، نمایشگرهای موبایل، کنسول های بازی قابل حمل و بسیاری دیگر از محصولات مشابه استفاده می شود. موضوع این تکنولوژی بیشتر نحوه ارسال تصویر و آدرس دهی برای نمایش تصاویر روی LCD است.

نمایشگرهای درخشان 

درتلویزیون های LCD به طور کلاسیک در بیرونی ترین لایه، صفحه​ ای مات و غیر صیقلی قرار می​ گرفت تا از انعکاس نور محیط به چشم مخاطب جلوگیری کند و در نتیجه دید بهتری را بدهد. در عین حال این روش تاثیرات جانبی از جمله پراکندگی و تفرق نور، تاری تصویر، کاهش کنتراست، شدت رنگ و زاویه دید را به همراه داشت. برای برطرف کردن این مشکلات به جای لایه مات در تکنولوژی های جدید از لایه ای صیقلی و شفاف استفاده می شود. برای کاهش انعکاس نور در این روش، یک پوشش رنگی بسیار ملایم روی لایه صیقلی وجود دارد. با این حال بازهم قدری انعکاس اجتناب ناپذیر می باشد.

خریدار تلویزیون LCD دست دوم در حد نو

به این ترتیب با این تکنولوژی اشباع رنگ بیشتر، سیاه تیره تر و سفید روشن تر، و در نهایت تصویری واضح تر نسبت به گذشته حاصل میگردد، و تماشای فیلم را از تلویزیون LCD لذت بخش تر می​کند.

سازندگان تلویزیون های LCD و دیگر محصولاتی که دارای نمایشگر LCD می باشند، مانند سازندگان لپ تاپ، نوت بوک، کامپیوتر All In One و قاب عکس دیجیتال، تکنولوژی نمایشگرهای درخشان با استفاده از لایه صیقلی را تحت نام های تجاری گوناگونی به بازار ارائه کرده اند، ولی در نهایت تکنولوژی به کار رفته در کلیه آنها از اصولی که شرح آن در بالا آمده پیروی می کند.

خریدار تلویزیون LCD|برای خرید تلویزیون با سمساری صابری در تهران همراه شوید.

مزیت های تلویزیون LCD به تلویزیون پلاسما 

تلویزیون LCD قادر به نمایش پیکسل بالاتری نسبت به پلاسماهای هم اندازه خود است، علاوه بر آن مصرف برق تلویزیون LCD حدود 30% پایین تر از پلاسما می باشد.

از اینها گذشته وزن تلویزیون LCD نیز بسیار کمتر از پلاسما است که این موضوع مساله حمل و نقل و نصب دیواریتلویزیون LCD را راحت تر  می کند.

خریدار تلویزیون LCD دست دوم در حد نو

ضعف تلویزیون های LCD نسبت به پلاسما

دراندازه های بزگتری ساخته  می شوند یعنی کمتر ۳۷ اینج ندارند (البته ۳۲ مدّت کوتاهی تولید شد) و هر چه اندازه آن بیشتر می شود به نسبت، قیمت آن کاهش پیدا می کند.

نسبت کنتراست بالاتری دارند به عبارتی دیگر رنگ سیاه را سیاه تر و سفید را سفید تر نشان می دهند.

کیفیّت رنگ بهتری دارند. (کنتراست بالاتر و شفافیّت بهتر)کیفیّت تصاویر متحرک و سریع در پلاسما بهتر است.

خریدار تلویزیون LCD دست دوم در حد نو

‌دارای پخش تصاویر با حرکت سریع

در تلویزیون LCD بر عکس پلاسما مشکل زمان پاسخ‌دهی وجود دارد. یعنی مدت زمانی طول می‌کشد تا تلویزیون LCD بتواند یک فریم را جایگزین فریم قبلی نماید. این مسئله موجب می‌شود به هنگام پخش تصاویری که دارای صحنه‌هایی با حرکت سریع می باشند، سایه‌ای از فریم قبلی روی صحنه باقی بماند. البته این مسئله هم به مرور در حال بر طرف شدن است و با ساخت مدل‌هایی با زمان‌های پاسخ‌دهی کمتر از هشت میلی‌ثانیه نگرانی‌ها از این بابت کمتر شده است. پلاسما به خاطر فناوری خاص خود اساساً این مشکل را ندارد .

مشکل زاویه دید در تلویزیون LCD

در مدل های اولیه ی تلویزیون LCD یکی از مشکلات زاویه دید بود. وقتی شما از کناره‌ها به تصویر تلویزیون LCD نگاه می‌کردید، دارای سطح روشنایی و رنگ متفاوت بود.این مسئله اکنون تا حدود بسیاری حل شده و شما می‌توانید تلویزیون‌هایی با زاویه دید 178 درجه در بازار پیدا کنید.

مصرف توان 

تلویزیون LCD به دلیل منبع نور جداگانه‌ای که دارد، برای تولید نور انرژی زیادی صرف نمی‌کند. در صورتی که پلاسما انرژی بیشتری می‌طلبد که همیشه دو برابر تلویزیون LCD می باشد. به همین دلیل اگر مصرف انرژی اهمیت بسیاری  برای شما دارد،بهتر است تلویزیون LCD بخرید.

امکان نصب در ارتفاع

تغییر ارتفاع در کار تلویزیون LCD اختلالی ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل است که شرکت‌های هواپیمایی در هواپیماهای خود از ال‌سی‌دی استفاده می‌کنند.

در ارتفاع‌های بالاتر از 6500 پا کم شدن فشار هوا موجب ایجاد نویز در تلویزیون‌های پلاسما می‌شود که امکان دارد چندان مورد پسند نباشد. به همین دلیل در ارتفاع‌های بالا سعی می‌شود از تلویزیون LCD استفاده شود.

 روشنایی تصویر

همان گونه که در بالا اشاره شد، درتلویزیون LCD از یک منبع نوری جداگانه برای ایجاد نور استفاده می‌شود که می‌توان میزان نور آن را به سادگی با توجه به محیطی که تلویزیون در آن قرار دارد، کم یا زیاد نمود. در صورتی که در پلاسما هر سلول نور مورد نیاز خود را تولید می‌کند. به همین دلیل در محیط‌ های پرنور و در فضای آزاد امکان دارد دیدن تصاویر تلویزیون‌ها پلاسما اندکی دشوار تر باشد. به همین جهت اکثراً ازتلویزیون LCD به عنوان تلویزیون‌های تبلیغاتی یا در محیط‌های پر نور استفاده می‌کنند .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ویژگی امتیاز
بالاترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ 5/5
سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ 4.8/5
پشتیبانی 24 ساعته ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ 4.7/5
مناطق تهران ⭐⭐⭐⭐⭐ 4.9/5
تماس