سمسار به چه کسی می گویند و چه وظایفی دارد؟

پست-ویژه-تصویر

سمسار به چه کسی می گویند و چه وظایفی دارد؟

سمسار به شخصی گفته می‌شود که به صورت حرفه‌ای در فروش و خرید کالاها و محصولات به عنوان واسطه دار فعالیت می‌کند. سمسار معمولاً در بازارهای مختلف، از جمله بازارهای مرغوب، بازارهای ماشین، بازارهای بورس و بازارهای مسکن، به عنوان واسطه‌گر بین خریداران و فروشندگان محصولات و کالاها عمل می‌کند و در این فرآیند از تخصص و تجربه خود در تعیین قیمت، مذاکره، مشاوره و نیز در ایجاد روابط بین افراد بهره می‌برد. سمسارها معمولاً برای خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند، مبلغی به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند.

وظایف سمسار چیست؟

سمسار در فرآیند خرید و فروش محصولات و کالاها، به عنوان واسطه‌گر بین خریداران و فروشندگان عمل می‌کند و برخی از وظایف و مسئولیت‌های او عبارتند از:

1- تعیین قیمت: سمسار بر اساس شرایط بازار، ارزش و وضعیت محصولات و کالاها، به تعیین قیمت مناسب برای آن‌ها می‌پردازد.

2- مذاکره: سمسار در فرآیند خرید و فروش با طرفین قرارداد، برای تعیین شرایط بهتر مانند قیمت، زمان تحویل و شرایط پرداخت مذاکره می‌کند.

3- مشاوره: سمسار با توجه به تخصص و تجربه خود، به خریداران و فروشندگان، مشاوره‌هایی در خصوص قیمت، شرایط، بازار و… ارائه می‌دهد.

4- تهیه قرارداد: سمسار برای بستن قرارداد خرید و فروش، قراردادی مناسب و مورد تأیید طرفین تهیه می‌کند.

5- مدیریت امور مالی: سمسار مسئول تسویه حساب و تامین امنیت مالی در فرآیند خرید و فروش است و معمولاً برای این کار، بانکی یا حساب خاصی برای معاملات خود ایجاد می‌کند.

6- تبلیغات: سمسار برای جذب خریداران و فروشندگان، از روش‌های تبلیغاتی مانند تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات در روزنامه‌ها و مجلات و … استفاده می‌کند.

به طور کلی وظایف سمسار به عنوان واسطه‌گر بین خریداران و فروشندگان بستگی به نوع کالا یا محصولی دارد که در فرآیند خرید و فروش آن مشغول به کار است.

از جمله مهمترین سمساری های تهران عبارتند از:

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ویژگی امتیاز
بالاترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ 5/5
سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ 4.8/5
پشتیبانی 24 ساعته ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ 4.7/5
مناطق تهران ⭐⭐⭐⭐⭐ 4.9/5
تماس