راهکار های تشخیص لوازم خانگی اصلی از تقلبی

پست-ویژه-تصویر

اگر قصد دارید لوازم خانگی بخرید و یا می‌خواهید اورجینال بودن لوازم منزل را تست نمایید، این مقاله می‌تواند سوالات شما را پاسخ دهد. در این بخش می‌خواهیم شما را با ترفندهای تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی آشنا نماییم تا محصولات تقلبی را با قیمت بالا نخرید. اگر به دنبال خرید از یک فروشگاه لوازم خانگی مطمئن می‌گردید، و یا می‌خواهید تشخیص دهید محصول خریداری شده اصل است یا خیر، ما را در ادامه این مطلب از سمساری همراهی کنید تا به پاسخ این سوالات برسیم.

نحوه تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی

قطعاً پاسخ به سوال بالا را می‌توانیم از چند راه جداگانه جواب بدهیم. شما می‌توانید به کمک سریال و بارکد محصول، مدل محصول، برنامه‌ها و امکانات، بسته بندی و توضیحات و… محصول اصل را از فیک تشخیص دهید؛ در ادامه می‌خواهیم تک تک این روش‌ها را توضیح دهیم.

آشنایی با روش بارکد یا شماره سریال

رایج‌ترین راه برای تشخیص لوازم خانگی اصل، تشخیص از روی سریال و یا بارکد آن می باشد. شما می‌توانید بارکد و یا شماره سریال محصول را با یک سرچ آسان و ساده در اینترنت، با سایت تولید کننده مطابقت دهید و از این طریق متوجه اصل و یا بدل بودن یخچال، لباسشویی، کولر، اتو، غذا پز و .. شوید.

ما به شما این کار را پیشنخاد می کنیم چون کاربر می‌تواند قبل از اقدام به خرید و پرداخت هزینه محصول متوجه اورجینال بودن آن شود.دقت کنید که برای تشخیص محصول از این راه، طبق دستورالعمل زیر عمل نمایید تا اشخاص سودجو نتوانند شما را با ترفندهای خود گول بزنند.
توجه کنید که سریال محصول و بارکد حتماً باید روی بدنه حک شده باشد؛ اگر سریال را از روی برچسپ بخوانید و سرچ نمایید امکان دارد با یک بارکد کپی و یا دستکاری شده توسط عرضه کننده روبه رو شوید.

نکات قابل توجه در حین مطابقت بارکد

قبل استفاده از روش سرچ بارکد به نکات زیر اوجه کنید.

  • شماره سریال همیشه برای هر محصول یونیک و منحصر به فرد می باشد؛ پس اگر با تکرار مواجه شدید، اعتماد نکنید.
  • شماره سریال را دقیقا به صورت حک شده (همراه با حروف، اعداد و فاصله‌ها) در مرورگر خود سرچ نمایید.
  • با سرچ بارکد محصول احتمالا سایت‌ها و صفحە‌های بسیاری برایتان بالا می‌آید.
  • برای تشخیص اورجینال بودن کالای مورد نظر حتماً به سایت اصلی برند تولید کننده محصول مراجعه نمایید.
  • توجه کنید که وارد شدن به سایت‌ها و لینک‌های غیر رسمی برند، می‌تواند شما را در این تشخیص گمراه نماید؛ پس فقط روی سایت اصلی محصول کلیک کنید.
  • محصول مورد نظر را محصول موجود در سایت مقایسه کنید.
  • اگر شماره سریال محصول غلط باشد و محصول با کالای سرچ شده مطابقت نداشت، به احتمال زیاد محصولی که می‌خواهید بخرید اصل نمی باشد.

نحوه تشخیص محصول اورجینال از طریق مدل کالا

دومین راه حل که در این بخش برای تشخیص سریع محصول اصل بررسی می‌کنیم، دقت به مدل محصول می باشد. مدل محصولات اصل تولیدی توسط کمپانی‌های معتبر، همواره روی بدنه آن‌ها حک می‌شود. شما از طریق توجه به این نوشته کوچک و یک سرچ ساده می‌توانید به اصل بودن کالا پی ببرید.

در این روش نیز مثل بخش قبل مدل محصول را از روی بدنه بخوانید و بدون کم و کاست در گول سرچ نمایید؛ اگر مدل آن صحیح باشد، کالایی مطابق محصول مشاهده شده را در گوگل مشاهده خواهید.

نکات قابل توجه در حین چک کردن مدل محصول

اگر می‌خواهید برای تشخیص اصل بودن کالا، مدل آن را چک کنید، حتماً نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید.

  • حتماً توجه کنید، که مدل را از روی نوشته حک شده سرچ نمایید. کاتالوگ و برچسپ‌ها در این مورد از اعتبار بسیاری برخوردار نمی باشند.
  • مدل محصول را بدون کم و کاست، همراه با شماره و پسوند و پیشوندها سرچ کنید.
  • مدل محصول را از طریق سایت اصلی برند محصول تشخیص دهید.
  • در حین استفاده از این روش، مراقب ترفندهای کلاهبرداران باشید؛ چون امکان دارد با تغییر جزئی نام محصول، بخواهند شما را سر در گم کنند.

    نحوه تشخیص لوازم خانگی اورجینال از طریق مقایسه ظاهری

    باتوجه به مطالب بالا، تشخیص لوازم خانگی اصل، برای شما کار آسانی می باشد. این مطلب را هیچ وقت از یاد نبرید که بسته‌بندی، برچسپ‌ها و کاتالوگ 100 درصد قابل اطمینان نیست و توسط اشخاص سودجو قابل تغییر می باشند؛ پس برای محکم کاری می‌توانید بدنه و فضای درونی را نیز مورد بررسی قرار دهید.

    تغییرات جرئی در هولوگرام و لوگو، تعداد و نوع کشوها، رنگ و جنس بدنه می‌توانند هشدارهایی قابل توجه برای فیک بودن یک محصول باشند. اگر می‌خواهید یک مقایسه درست درباره ظاهر داشته باشید، می‌توانید دستورالعمل زیر را دنبال نمایید.

    • به سایت اصلی برند تولید کننده مراجعه کنید. برای مثال اگر یخچال سامسونگ را می‌خواهید بررسی کنید، سایت رسمی سامسونگ یعنی SAMSUNG.COM مراجعه نمایید.
    • تعداد کشوها، ارتفاع درب، اندازه و ابعاد محصول را با نهایت دقت مقایسه کنید.
    • لوگو، نوع طراحی درب، دکمه‌ها و… را مقایسه نمایید.
    • در نهایت می‌توانید با مقایسه ظاهر محصول به آسانی دست کلاهبرداران را خوانده و از خرید محصول فیک پیشگیری کنید.

    معرفی راه کاری موثر برای تشخیص اورجینال بودن کالا

    ما رد این بخش، می‌خواهیم یک راه موثر دیگر را نیز برای تشخیص محصولات خانگی برای شما توضیح دهیم. روش آخر، به نسبت، روشی پیچیده‌تر می باشد و امکان دارد در زمان خرید نتوانید آن را به خوبی آنالیز نمایید.

    در این مرحله شما با بررسی قابلیت‌ها و امکانات لوازم مانند یخچال، لباسشویی و… می‌توانید به اورجینال بودن آن پی ببرید. برای استفاده از این شیوه نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

    • به سایت اصلی محصول مراجعه کنید.
    • کاربردها، قابلیت و امکانات آن را بررسی کرده و آن را با محصول خریداری شده مقایسه نمایید.
    • کم بودن تعداد برنامه، محدود بودن درجه شستشو، نحوه اسپری آب و… همگی از مواردی می باشند که مغایرت آن‌ها با محصول اصلی نشانه‌ای بارز برای فیک بودن محصول خانگی‌تان است.

    دارا بودن گارانتی لوازم خانگی

    داشتن گارانتی یکی از مهم‌ترین مراحلی می باشد که زمان خرید باید به آن دقت کنید. با دریافت گارانتی محصول از اصل بودن قطعات محصول اطمینان پیدا می کنید؛ همچنین در صورت بروز هر مشکلی در کم‌ترین زمان می‌توانید آن را کاملاً رایگان حل کنید.

    همواره اشخاص سودجویی هستند که با تعویض قطعات لوازم خانگی و جایگزین نمودن آن‌ها با قطعات غیر اصل طول عمر و کیفیت کارکرد کالا را پایین می‌آورند. به یاد داشته باشید که زمان خرید کالا حتما گارانتی آن را نیز دریافت کنید تا مورد سواستفاده این افراد کلاهبردار قرار نگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ویژگی امتیاز
بالاترین قیمت ⭐⭐⭐⭐⭐✅ 5/5
سریع ⭐⭐⭐⭐⭐✅✅ 4.8/5
پشتیبانی 24 ساعته ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ 4.7/5
مناطق تهران ⭐⭐⭐⭐⭐ 4.9/5
تماس